5. října 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com
Tahle záležitost je naprosto úžasná! Mandlové mléko není kalorické, obsahuje málo cukru a ještě k tomu hodně vitamínů.

Pokud máte problémy s překyselením organismu, nebo trpíte alergií na laktózu, vyzkoušejte tento jednoduchý recept na mandlové mléko, které se vám bude hodit do různých kaší, smoothies, do kávy i na pečení. Jeho velkou výhodou je také, že neobsahuje cholesterol, zmiňovanou laktózu, má jen málo cukrů, tuků i karbohydrátů. A naproti klasickému mléku obsahuje cenné minerály, především vápník, draslík, fosfor a hořčík

Potřebujete:

• hrnek kvalitních mandlí
• 2 hrnky vody
• ingredience na dochucení: skořice, vanilka, badyán, med, javorový sirup nebo třeba stévie

Postup:

Mandle nejdříve spařte, aby šla sloupnout slupka. Pokud vám nevadí, klidně ji nechte na mandlích, které se pak budou mixovat. Přidává na chuti. Dejte oříšky do misky a zalejte vodou. Nechte je nejlépe odpočívat přes noc.

Druhý den mandle propláchněte studenou vodou a nechte okapat. Dejte je do mixéru.

Mixujte tak dvě minuty na ty největší otáčky. Uvidíte, jak se vám tvoří pěnivé mléko.

Přeceďte tekutinu přes jemné sítko, nebo si vemte na pomoc rovnou plátýnko. Nebojte se vymačkat všechnu tekutinu.

Směs, která vám zbyla určitě nevyhazujte. Bude se ještě hodit na pečení nebo třeba do ovesné kaše.

 

View this post on Instagram

Nejedna kočka raději Nemléko 🐱💕🌱

A post shared by Nemléko (@nemleko) on