21. února 2017
 | 
Foto: Shutterstock
I vaše pleť potřebuje po dlouhé zimě energii.

Existují potraviny, díky kterým lze omládnout. Patří mezi ně hroznové víno, avokádo, mandle, sardinky, sója, ječmen, vejce, zelený čaj, oříšky kešú, olivový olej. Nevěřili byste, ale v boji s vráskami jsou spolehlivými pomocníky i obyčejná cibule či ředkvičky. Omlazující účinek a pozitivní vliv na náš vzhled má také mnoho vitaminů. Které to jsou a kde je najdete?

Vitamin A
Zabraňuje stárnutí kůže, podporuje růst pevných kostí, vlasů, zubů, kůže i dásní. Poradí si s kožními problémy a suchými křehkými vlasy. Vitamin A se vyskytuje ve dvou podobách: jako retinol a betakaroten. Retinol je obsažený v živočišných  produktech, jako jsou játra, vejce, máslo a rybí tuk. Betakaroten se nachází v barevném ovoci a zelenině.

Vitamin B2
Podporuje zdravou kůži a vlasy. Zdrojem vitaminu B2 neboli riboflavinu je mléko, játra, kvasnice, ledvinky, sýr a zelená listová zelenina.

Vitamin C
Vaši pleť udrží zářivou. Má antioxidační vlastnosti, zvyšuje odolnost organismu, zabraňuje rakovině a infekcím. Najdete ho v černém rybízu, brokolici, citrusových plodech, čerstvém ovoci a zelenině.