30. ledna 2017
 | 
Foto: Shutterstock
Nezapomínejte, že i v zimních měsících potřebují chodidla pohyb a pokožka výživu.

Unavené nohy schované celý den v pevných botách si po náročném dni zaslouží relaxaci a odpočinek. Máme pro vás několik tipů, jak jim dopřát to nejlepší.

Koupel pro nohy

Unavené nohy osvěží a uvolní krátká koupel. Stačí 15 minut teplé koupele a napětí spadne z vašich nohou. Do koupele můžete přidat například mořskou sůl, francovku Alpu nebo heřmánkový olej.

Masáž chodidel

Připojit můžete i jemnou masáž chodidel. Masáž je nejen velmi příjemná, přínosná, ale také podporuje uvolnění a prokrvení. Pro začátek oblast chodidla jemně hlaďte, začínejte dvěma palci od špiček chodidel a pokračujte dlouhým pomalým pohybem přes celé chodidlo. Postupně, když se svaly začnou uvolňovat, můžete zvyšovat tlak. Následně uchopte nohu za kotníkem jednou rukou a druhou rukou chodidlem otáčejte střídavě do obou směrů, chodidlo se snažte maximálně uvolnit.

Extra porce výživy

Jednou za čas dopřejte vašim chodidlům porci výživy. Na noc potřete chodidla silnou vrstvou krému, například ALPA Pedik s včelím voskem, který zjemní a zvláční hrubou pokožku nohou. Navlékněte bavlněné ponožky a nechejte působit přes noc. Ráno budou vaše chodidla nádherně hebká.

Střídejte boty

Boty střídejte a po příchodu domů je nechejte dostatečně vysušit, aby vaše nohy byly po celý den v teple a v suchu. Pro vaše pohodlí si pořiďte zásyp nebo sprej na ošetření nadměrně potících se nohou z řady Pedik.

Co by měly boty rozhodně mít?

• dostatečná šířka, především v oblasti prstů
• tvar obuvi odpovídající přirozenému tvaru nohy
• vhodná výška obuvi (u mužů 2,5 cm, u žen 3 – 4 cm)
• kvalitní materiál absorbující vlhkost

Bosé nohy alespoň doma

Alespoň doma na chvíli zujte boty i ponožky a dopřejte chodidlům volnost. Na chodidlech jsou zakončení tisíce nervových receptorů, chůze bez bot regeneruje celé tělo a uvolňuje svaly. Na závěr už jen nohy opřete o vyvýšené místo a užívejte si odpočinku.