19. ledna 2017
 | 
Foto: Shutterstock
A opravdu fungují, máme odzkoušeno na vlastní kůži!

Chřest

Málokterá delikatesa je tak zdraví prospěšná jako chřest. Kyselina listová, draslík, vitaminy A, C a K a mnoho dalších. Báječný je také jako zdroj vlákniny, z jednoho šálku chřestu jí získáte 4 g – 14 % denní potřeby. Stogramová porce má pouhých 22 kcal, takže si ho můžete dopřávat, co hrdlo ráčí. Tepelná příprava chřestu patří zpravidla do skupiny nízkokalorických, což je další výhoda. A pozor – nejhodnotnější a nejchutnější úlovky najdete na pultech od poloviny dubna.

Jahody

Určitě jste je viděli v obchodech celou zimu, ale upřímně řečeno – ty většinou nejsou ono. S prvním jarním sluníčkem chutnají mnohem lépe. Šálek jahod má jen 49 kalorií, ovšem spoustu vitaminu C. A když připočítáte ještě 12 % vlákniny, máte několik dobrých důvodů, proč čerstvé jahody nakrájet do ranní porce obilovin, v poledne do ovocného salátu a večer je rozmixovat do osvěžujícího smoothie nápoje.