12. prosince 2016
 | 
Foto: Shutterstock
S naším detoxikačním programem si pročistíte tělo, rozzáříte pokožku, zhubnete a zároveň dobijete energii.

Nacpěte se mixovaným ovocem (a zeleninou)

Vytyčte si plán, že každý nový den začnete čerstvou ovocnou šťávou, která vás nadopuje vitaminy na celý den. Zkuste třeba chutné kombinace jahody-ananas, jahody-banán, jablko-citron nebo kiwi-banán. Fantazii se meze nekladou. Ovocné koktejly můžete dochutit zá­zvorem nebo mátou, mixér bude teď pro vás nezbytnou kuchyňskou výbavou. Stejně tak se soustřeďte zejména na zelenou zeleninu. Mezi všemi potravinami má totiž nejlepší detoxikační účinky – je močopudná, pročišťuje a podporuje činnost zažívacího ústrojí.

Tip: Smíchejte pět druhů svého oblíbeného ovoce, namícháte si tak svůj ideální drink.

Polévková terapie

Polévky jsou nejen plné vitaminů a vlákniny, ale jsou i skvělým zpestřením tak trochu fádního detoxikačního jídelníčku. Dodávají pocit sytosti, dopřávejte si jich proto dostatek.

Tyhle vám nejvíc prospějí:

ŘEŘICHOVÁ – 1 svazek řeřichy, 1 cibule, 1 stroužek česneku, netučný vývar, po vychladnutí přidejte šťávu z limetky

BYLINKOVÁ – 1 svazek naťové petržele, 2 snítky celeru, tymián, bobkový list, 1 šalotka, netučný vývar, posypte čerstvou bazalkou

CUKETOVÁ – 2 středně velké cukety, 1 fenykl, 1 cibule, 1 stroužek česneku, netučný vývar, 1 snítka rozmarýnu

OKURKOVÁ – 1 netučný bílý jogurt, 1 okurka, 1/4 zelené papriky, 1/2 stroužku česneku a čerstvá sekaná máta.

Co je dobré vědět: Sůl zadržuje vodu v těle a zvyšuje chuť k jídlu. Snažte se proto solit co nejméně.