11. prosince 2016
 | 
Foto: Shutterstock
Jde to, dokonce i teď před Vánoci!

1. Nejezte u televize
Víte, že když jíte v rušném prostředí, ať už je to nahlas puštěná televize či rádio, spořádáte tak mnohem více kalorií? Díky vašemu přijímači zůstanete déle u stolu, a to prodlouží i hodování. Příště se raději v tichosti soustřeďte jen na vaši pochoutku!

2. Používejte troubu
Pokud toužíte po křupavé voňavé kůrce, s pokrmem hurá do trouby! Je to dietní a zároveň nejchutnější způsob přípravy! Například grilovaný losos oproti smažené verzi má o celých 120 kalorií méně.

3. Kalkulujte s rybami
Tuňáka v oleji skvěle nahradí lehčí tuňák ve vlastní šťávě – ušetříte tak 73 kalorií. Navíc průzkumy dokazují, že ti, kdo jedí místo tmavého masa ryby, přijmou až o 75 kalorií méně.

4. Počítejte kroky
Nemůžete se přimět k pravidelnému sportu? Zaměřte se na chůzi! Pořiďte si krokoměr a dejte si do plánu denně ujít 1000 kroků. Postupně si přidávejte. Pokud to bude vaše jediná pohybová aktivita, dotáhněte ji na limit dvou tisíc.

5. Před jídlem si dejte malou procházku
Je prokázáno, že pohyb snižuje chuť k jídlu. Dáte-li si tedy před jídlem dvacetiminutovou procházku, bude vám stačit menší porce. Pokud si korzování
nemůžete dovolit, dejte si alespoň pár kliků nebo dřepů.

6. Čichejte vůni jablek, banánů a máty
Pochybujete o účinku? Je to vědecky podložený fakt! V testu jistého amerického neurologa tři lidé, kteří si přáli zhubnout, vdechovali vůně jablek,
banánů a máty. Čím více k nim čichali, tím menší měli hlad a více ztráceli na váze!

7. Pijte veseleji
Dostatečný přísun tekutin je základem každé správné diety. Že je hltání nudných minerálek a vody poněkud fádní? Zpestřete si je šťávou z limetky, citronu nebo lístky máty.