29. října 2016
 | 
Foto: Shutterstock
Ráno si dopřejte mléčný výrobek, proteiny, ovoce, zeleninu nebo obiloviny.

Ovoce
Banány, pomeranče, hroznové víno… (sladší varianty)

Zelenina
Brokolice, mrkev, celer…

Obiloviny
Toasty, tortilly, cereálie…

Správná snídaně by měla dodat organismu proteiny, karbohydráty a malé množství tuku, vlákninu. Při přípravě snídaně nelze však házet všechny do jednoho pytle. Je nutné zohlednit věk, zdravotní stav, pohlaví i fyzickou zátěž.

Smažená snídaně
Umíte si představit den smaženou slaninou, fazolemi či míchanými vajíčky? Ještě nedávno to bylo naprosté tabu. Ale nyí přišli američtí vědci s tím, že právě toto jídlo je skvělý začátek dne. Ale musíte mít přes den i fyzickou aktivitu.

Snídaně programuje náš metabolismus a rozhoduje o jeho fungování během celého dne. Tučné jídlo na začátku dne znamená, že tělo bude odbourávat a trávit rychleji tuky. Kdo si ráno dopřeje sacharidy, naprogramuje tělo tak, že během dne štěpí právě sacharidy.

Ideální snídaně nezabere moc času a rychle si na ni zvyknete i při slabším apetitu. Ráno bychom měli přijmout až čtvrtinu kalorického příjmu za den.