7. října 2016
 | 
Foto: Shutterstock
Ani dřina v posilovně vám nezajistí útlý pas, pokud se nezaměříte i na jídelníček.

Zákon schválnosti praví, že vaše břicho bude připomínat fotbalový míč právě ve chvíli, kdy se vám to hodí nejméně – například, když plánujete den na koupališti nebo večer v nových obepnutých šatech. Když pomineme estetickou stránku věci, přináší s sebou nadýmání i další nepříjemné jevy jako křeče, pocity nepohodlí a těžkosti. Radili jsme se s dietology i nutričními specialisty a máme pro vás dobrou zprávu – budete-li se řídit následujícími radami, pak už vám nafouklé břicho žádné plány nezhatí.

Přátelská vláknina

Zácpa je jednou z nejčastějších příčin nadýmání, proto si dejte pozor, aby váš jídelníček obsahoval dostatek ovoce, zeleniny a dalších potravin bohatých na vlákninu. Jedině ta totiž zajistí správnou střevní peristaltiku.
➤ Urychlovač: Vyhněte se pufovaným snídaňovým cereáliím a posnídejte raději salát z čerstvého ovoce zalitý bílým jogurtem a posypaný oříšky nebo semínky chia. Všechny dobroty můžete i rozmixovat do lahodného smoothie, které povzbudí metabolismus.

Cukry pryč

Sladkosti jsou dalším viníkem bublajících vnitřností. Rafinovaný cukr přispívá k přemnožení nežádoucích bakterií ve střevech a následné tvorbě plynů, jako je dusík či metan. Umělá sladidla bohužel nepředstavují žádnou záchranu, neboť podle některých studií patří mezi jejich ‚vedlejší účinky‘ právě nadýmání, pálení žáhy a trávicí potíže.
➤ Urychlovač: Živte se plnohodnotnými potravinami, jež nejsou průmyslově upravené, k oslazení kávy použijte stévii nebo kokosový nektar.