28. srpna 2016
 | 
Foto: Shutterstock
Je důležité ráno tělo rozcvičit, bude vám pak lépe!

Stačí si malinko přivstat, ale slibujeme vám, že to bude stát za to! Když totiž ráno tělo řádně neprotáhnete, může vás pak bolet a během dne pocítíte únavu.

Protažení

1. Lehněte si na záda, natáhněte ruce za hlavu, dlaně stočte ke stropu a držte je pár centimetrů nad podlahou.

2. Posaďte se tak, aby byl trup v pravém úhlu s podlahou, a zvedněte napnutou pravou nohu. Levou rukou se chyťte za kotník a současně pravou rukou rozpažte a natočte hlavu tam, kam vám ukazují prsty. Vraťte se do lehu. Zopakujte desetkrát a vyměňte nohy.

Výkopy

1. Sedněte si. Zakloňte se a opřete se o lokty. Zvedněte nohy a pokrčte kolena.

2. Vytočte pánev doleva. Stejně tak nohy, které zvednete o kousek výš a pak je zase necháte klesnout. Vraťte se do normální polohy a pokrčte kolena. Zopakujte desetkrát a pak proměňte strany.

Koleno vpřed

1. Čelem k podlaze přeneste rovnováhu na dlaně a špičky chodidel. Zvedněte pravou nohu ze země tak, aby tvořila s tělem přímku, a propněte chodidlo.

2. Pokrčte pravou nohu a koleno přitáhněte co nejblíž k levému lokti. Vraťte se do pozice, v níž držíte napnutou pravou nohu rovnoběžně s tělem. Zopakujte pětkrát a totéž proveďte s levou nohou.