28. června 2016
 | 
Foto: Shutterstock
Nosí nás celý život a my je schováváme v botách a často na ně zapomínáme.

Abychom se za naše chodidla nemusely stydět, měla by být pravidelná pedikúra samozřejmostí. Navíc si z ní můžete udělat příjemný rituál, díky kterému se budete těšit, až se budete moci ukázat v sandálech u vody.

Jednou týdně relax pro nohy

Svým nohám dopřejte v horkých dnech příjemnou lázeň s přídavkem koupelové soli, pěny nebo bylinek. Bude to úleva nejen pro vaše nohy, ale také příjemná relaxace.

Peeling, pemza a hydratace

Jednou týdně: Pro obroušení zhrublé kůže použijte peeling nebo pemzu. Následně vmasírujte do nohou hydratační nebo výživný krém.

Každý večer: Po náročném dni, co vaše nohy stráví dlouhé hodiny v úzkých botách a přehřátých místnostech, nohy důkladně omyjte, osušte a nakrémujte, předejdete tak nepříjemným plísňovým onemocněním.

Teď přichází řada na nehty

• Nejprve nehty zkraťte kleštičkami a zapilujte. Ne však do kulata jako na rukách, ale do rovna, aby nezačaly zarůstat.
• Ze startu použijte průhledný lak, který zabrání zabarvení nehtů nebo ještě lépe výživný lak. Ideální je například tajná zbraň manikérek – Sililevo –  reparační lak, který je dostupný v lékárně, je vyvinutý speciálně pro obnovu struktury nehtu. Nehtům dodá potřebné minerály a udrží je hydratované.
• Teď je řada barevný lak. Podle typu laku aplikujte jednu až dvě vrstvy a nechejte důkladně zaschnout.
• Po zaschnutí laku vmasírujte do nohou ještě hydratační nebo výživný krém pro konečné ošetření a zvláčnění pokožky.

Věděli, jste o nehtech, že…?

• Vitamíny a minerály potřebují vaše nehty stejně jako jiné části těla.
• Pravidelný pitný režim zajistí vašemu tělu hydrataci a vylučuje z těla škodliviny, což ocení i vaše nehty.
• Suché a křehké nehty vyživí vitamín A, který najdete v játrech, brokolici nebo ve vaječném žloutku.
• Pokud jsou vaše nehty zažloutlé, pomůže vitamín B12 (mléko, vejce) a vitamín E (ořechy, sója, mrkev).
• Proti záděrům je účinný vitamín C obsažený především v čerstvém ovoci a zelenině.
• Vitamín D zase zabraňuje lámavosti, najdete ho v rybách, vejcích a másle.
• Nehty na rukou rostou 4x rychleji než nehty na nohou.