4. ledna 2015
 | 
Foto: Shutterstock
Nachlazení, teplota, kašel - nerozlučná trojice, která se k vám připojí nejčastěji v době, kdy o ni nemáte vůbec zájem!

Řekněme si v pěti bodech, jak posílit imunitu tak, aby vaše tělo zvládlo bacilům a virům čelit.

1. Vypoťte se – Ať v sauně, v koupeli nebo v peřinách – pokud jste venku po túře nebo lyžovačce promrzli nebo máte pocit, že by se o vás mohla pokoušet nějaká infekce, vsaďte na teplo a užijte si ho dosyta.

2. Kloktání se solí – sůl má výrazné dezinfekční a protizánětlivé účinky, kloktání vody se solí je ideálním řešením, pokud cítíte, že vás začíná škrábat v krku.

3. Pomocníci z přírody – Bylinky, ať již doma vypěstované a usušené nebo zakoupené, jsou příjemnými pomocníky. Odvary z bylinek dochucených citrónem a medem vás zahřejí a hydratují.

4. Dostatek tekutin – při onemocnění je třeba dodržovat pravidelný pitný režim, voda hydratuje a čistí organismus, proto dbejte na dostatečný pitný režim i preventivně.

5. Otužujte se – každý otužilec vám řekne, že otužování je půlka zdraví. A jak na to?

● Snižte stabilní teplotu v místnosti, kterou obýváte, na teplotu okolo 20 °C.
● Po ránu si dejte malou rozcvičku, nejlépe venku nebo u otevřeného okna.
● Spěte s pootevřeným oknem nebo alespoň před ulehnutím dostatečně vyvětrejte.
● Dopřejte si každý den pobyt venku či malou procházku.
● Oblékejte se tak, aby vám nebylo chladno, ale také, abyste se nezpotili.

Pokud už vás nemoc sklátí, myslete na své okolí a buďte ohleduplní k ostatním. Snažte se předcházet dalšímu šíření – ohrožujete infekcí spolucestující, kolegy a přátelé zejména v prvních dnech, kdy na sobě pozorujete potíže. Používejte jednorázové kapesníčky namísto látkových, jsou hygieničtější. Při kýchání si ústa zakryjte nejlépe kapesníkem nebo hřbetem ruky.