Jak už to tak ve většině klasických oper chodí: baryton je neštastně zamilován do sopranistky, která ho odmítá a v zápětí podléhá příslibům lásky tenora. Zhrzený baryton odmítnutí neunese a oba milence probodne kordem. V zápětí na scénu příchází bas – obvykle otec sopranistky, který barytona prokleje a ten následně páchá sebevraždu. Drama je dokonáno, dámy v upnutých korzetech pláčí, omdlévají a kavalíři je ovívají krajkovými vějíři a servírují jim čichací sůl. Zdi slavné La scaly by mohly vydat mnohá svědectví o dramatech na pódiu i mimo něj. Ač přicházíme s projektem takto vražedného pánského trojúhelníku, mezi zdmi Novoměstké radnice k podobnému průchodu emocí snad nedojde.
Hrdinný, lyrický a zamilovaný tenor a zároveň průvodce večera bude Petr Nekoranec. Frekventant Lindermannova studia při Metropolitní opeře v New Yorku (do tohoto prestižního programu byl přijat jako první čech v historii) na sebe upozornil již při studiu v Bavorské opeře v Mnichově, kde ztváril hlavní roli Brittenově opeře Albert Herring, za níž získal Bavorskou uměleckou cenu. Nejnověji byl Hrabětem Orym v novém nastudování této Rossiniho opery v Národním divadle v Brně.
Nešťastný, žárlivý ale zároveň i milující baryton Lukáš Bařák od 2011 studuje na Akademii múzických umění v Praze pod vedením prof. Ivana Kusnjera a své znalosti prohlubuje na mistrovských kurzech u Adama Plachetky, Renato Brusona či Reginy Köbler. V posledních letech jsme ho mohli slyšet jako Masetta (Don Giovanni) Stavovském divadle v Praze, Papagena (Kouzelná flétna) v Divadle F. X. Šaldy v Liberci či v opeře v Daegu v Jižní Korei. Nyní pokračuje v Magisterském studiu na Vídeňské univerzitě, kde získává další jevištní zkušenosti.
A konečně po spravedlnosti toužícím, chrabrým bas-barytonem bude Boris Prýgl. Student VŠMU v Bratislavě ve třídě Petera Mikuláše získává cenné jevištní zkušenosti jako hostující sólista SND Bratislavě, kde vystupoval jako Nazareťan a Žid (Salome), Leporello (Don Giovanni), Basilio (Lazebník sevillský), Don Fernando (Fidelio), Pietro (Simon Boccanegra) nebo Betto (Gianni Schicchi). V roce 2015 se stal absolutním vítězem Pěvecké soutěže Antonína Dvořáka a v květnu 2017 vystoupil na samostatném recitálu na Pražském jaru.
Jak Boris tak Lukáš prošli náročným konkurzem Spolku přátel hudebních talentů, který letos založila Agentura Nachtigall Artists a jejímž smyslem je podpora mladých umělců. Spolek v tyto dva pěvce vkládá veliké naděje a věří v jejich zářnou budoucnost.
Petr Nekoranec – tenor
Lukáš Bařák – baryton
Boris Prýgl – basbaryton
Ahmad Hedar – klavír
Koncertní sál Novoměstké radnice
4. 9. 2017