Existuje několik průzkumů, podle nichž jsou to ženy, kdo většinou vybírá vůz nejen pro sebe, ale pro celou rodinu. Často o nás může leccos vypovídat už cena automobilu. Asi tak nikoho nepřekvapí, že luxusní vozy s pestrou výbavou obvykle vlastní ženy, které mají nadprůměrný příjem, jsou extravagantní a jedinečné. Řídí je často vysoce postavené manažerky nebo podnikatelky.
Na velikosti záleží
"Praktické řidičky volí pohodlí a bezpečí při každodenním cestování, proto často sahají například po Yarisu, jehož interiér je maximálně pohodlný, vůz přitom díky vyspělým technologiím zaručuje vysokou míru bezpečnosti a ochranu před nehodami. Ekonomicky uvažující řidičky ocení možnost výběru hybridního pohonu, který je úspornější," poukazuje na preference spotřebitelek Jitka Jechová ze společnosti Toyota.
Pokud žena jezdí velkým vozem, zpravidla to znamená, že už ví, co od (nejen) vozu očekává. Je sebevědomá, nebojí se projevit svůj názor. Často auto bere i jako módní nebo společenský doplněk.
Jakou barvu?
Kombinaci červené a černé barvy si vybírají agresivnější řidičky, které v životě vyhledávají vzrušující aktivity plné adrenalinu. Klidné a spokojené ženy naopak volí barvu modrou. Většinou totiž preferují harmonické vztahy, vyznačují se silnou vůlí a mají rády jógu nebo meditaci a také umění.
Zemité tóny barev aut, jako jsou hnědá, béžová nebo zelená, volí ženy respektující přírodu a venkov, které mají výbornou paměť, vysokou míru sebeúcty, jsou optimistické a lze se na ně spolehnout. Šedou barvu zase preferují ženy, jež mají rády dlouhodobé závazky a většinou příliš neřeší, co si o nich druzí myslí.
V automobilu žluté barvy nejčastěji nalezneme toho, kdo je rád středem pozornosti, chce na sebe upoutat, vymanit se ze stresu a hledá životní štěstí. Stříbrná barva o nás naopak prozradí, že si zachováváme chladný odstup a chceme být mimořádné, zlatým autem pak jezdí ty, které chtějí dát na vědomí okázalost a luxus.
Celosvětovým statistikám v prodeji vozů vévodí bílá barva. Protože bývá spojována s čistotou a čestností, volí ji elegantní ženy usilující o dokonalost. "Více než třetina prodaných vozů je bílé barvy a preferují ji ženy, které umí být cílevědomé a perspektivní, a především dobře připravené na nejrůznější situace, které mohou v jejich životě nastat," dodává Jitka Jechová.