1. června 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com
Taky se občas cítíte hrozně ve stresu? Nevíte, co dělat dřív? Když se vás někdo zeptá, jak se máte, tak něco zahuhláte, protože přiznat, že nic moc, se prostě nenosí?

Zpomalte, na chvíli třeba i vypněte, choďte cvičit nebo jen tak na procházky a občas si dopřejte i chvíle sladkého nicnedělání. A taky zkuste zařadit do svého jídelníčků pár šikovných pomocníků, kteří vám pomůžou odbourat stres. Kteří to jsou? Čtěte dál a dozvíte se!

Ashwagandha

Česky Ašvaganda nebo také Withanie snodárná je nenáročná rostlina původem z Indie, kterou si ale při troše šikovnosti můžete vypěstovat i v našich podmínkách. Má podobné účinky jako známější ženšen, stejně tak se využívá i v případě Ašvagandy kořen rostliny. Účinky Ašvagandy jsou známé již po tisíciletí a využívají se v ajurvédské medicíně. A jaké vlastně jsou?

Ašvaganda bojuje se stavy úzkosti a depresím, pomáhá překonat stresové vypjetí a vyhnout se celkovému vyčerpání organismu. Kromě toho se jí přisuzují i afrodiziakální účinky, a to jak na ženy, tak na muže, funguje jako mírný stimulant při únavě, pomáhá se soustředěností, koncentrací a má pozitivní vliv na zlepšení paměti a na imunitní systém. A to nejlepší na závěr? Ašvagandě se přezdívá i „bylina mládí“, protože zpomaluje stárnutí. Není to super, tolik pozitivních účinků v jednom malém kořeni?

Jak Ašvagandu konzumovat? Z drceného kořene, který lze koupit ve specializovaných e-shopech nebo prodejnách zdravé výživy, se připravuje odvar ke konzumaci či tinktura k potírání těla. K dostání jsou i kapsle. Denní dávka je 3-5 gramů drceného kořene.