Je to téměř nepředstavitelné, ale za jeden rok se na celém světě spotřebuje víc než 3 miliardy jednorázových kelímků. V Evropě to je denně taky dost děsivých 725 milionů jednorázových kelímků na kávu. Co je na nich nejhorší? Že je není možné recyklovat. Jsou sice z papíru, ale vnitřní vrstva je potažená plastem nebo voskem a vyvážejí se na skládku, kde se rozkládají desítky let. Takže je nejvyšší čas s tím něco udělat. A to si říkají nejen spotřebitelé, tedy vy i my, ale taky značky. Vybrali jsme pár z nich, jež jsou eco-friendly delší dobu a zapadá to do jejich filozofie.
LUSH
Zářným příkladem etické firmy je kosmetická značka LUSH, která je 100% vegetariánská, své suroviny nakupuje eticky a především má tzv. nahé balení. Snaží se omezovat obaly svých produktů, čili až si jeden z jejich božsky voňavých kousků vyberete, zabalí vám ho pouze do papírového pytlíku.
Sodastream
I značka Sodastream bojuje s plasty, vyrábí totiž sady pro výrobu vlastní perlivé vody v pohodlí domova. Nejen že její lahve jsou skleněné a opakovatelně použitelné, ale zároveň se snaží snižovat spotřebu balených vod v plastových lahvích. Super nápad.
Bez obalu
Česká nezisková organizace s výmluvným názvem šíří koncept Zero Waste a snaží se předcházet vzniku odpadu. Známá je především díky svým obchodům, kde si můžete koupit jak potraviny, tak i drogistické výrobky, do znovupoužitelných obalů. Šetříte tím přírodu i svoji peněženku. Bez obalu se zároveň snaží šířit mezi lidmi osvětu a inspiraci a věnujeme se výzkumu bezodpadového prodeje.