24. února 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com
Abeceda zdraví pokračuje - B!

Zajímáte se o zdravý životní styl a přemýšlíte o tom, co jíte? Pak právě pro vás jsme připravili abecedu zdraví, sérii článků, kde vám postupně během následujících týdnů představíme zdraví a kráse prospěšné potraviny. Přihodíme i pár důvodů, proč zrovna je zařadit do svého jídelníčku, a samozřejmě pojedeme podle abecedy. S abecedou zdraví jsme tady podruhé, takže se těšte na tipy od písmenka B. Jdeme na to!

Banány

Banány patří mezi nejpopulárnější ovoce a na rozdíl od dob komunismu, kdy se na ně stály pověstné fronty, jsou u nás dostupné celoročně za příjemné ceny. A proč vlastně banány, není to jen „obyčejné“ ovoce? Ani náhodou! Banány v sobě obsahují vitaminy (A, B a C), antioxidanty, draslík nebo třeba vlákninu. Díky jejímu obsahu (a obsahu draslíku) je banán vhodným parťákem pro hubnutí. Po jeho konzumaci se totiž budete cítit delší dobu syté. A nejen to! Budete mí také zbystřený mozek a pohodové zažívání. Banán vás taky dobije energií! I proto ho často sportovci jedí během zápasu (třeba tenisté). Ti oceňují i to, že jeho konzumace pomáhá předcházet přetížení svalů a tím pádem pak následným křečím. Tleskáme!

A to nejlepší nakonec? Banánem proti depce! Ne, vážně jsme se nezbláznili. Banány jsou považované za antistresovou potravinu, protože se pyšní vysokým obsahem tryptofanu, které je v těle přeměněn na serotonin, čili hormon štěstí. K dobré náladě přispívá i obsah hořčíku. Takže až vám bude ouvej, dejte si banán. Problémy sice nevyřeší, ale zažene chmury a zlepší náladu!