28. srpna 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com
Máte problém se po probuzení nastartovat a děláte vše proto, abyste nemusela ven z peřin? Odteď vám to už půjde snadno:

Budík vždy ve stejný čas

Pokud se vždy probudíte ve stejnou dobu, tak není pro tělo takový šok. Biorytmus se snadno přizpůsobí tomuto stále stejnému času, kdy máte jít z postele. Po nějakém čase si na to zvykne dokonce natolik, že už pak nebude ani potřebovat budík a vzbudíte se sami od sebe. Pozor ale, tuto pravidelnost je důležité dodržovat neustále, tedy i o víkendu! 

Buďte se příjemně

Každý má rád na buzení jiné zvuky, ale pokud je to najednou velmi agresivní vyzvánění nebo nějaká rocková písnička, je to šok. Probouzení by mělo být příjemné, takže příjemný by měl být i zvuk. Třeba zpěv ptáků nebo třeba tekoucí vodopád. I tato melodie by měla být stále stejná, tělo opět ví, že nastal čas vstávání.

Ranní světlo

V zatemněné místnosti se skvěle spí, ale pokud tam máte úplnou tmu i ráno, tělo neví, že přichází čas vstávat. Pokud organismus vnímá postupné rozednívání, lépe se pak připraví i na vstávání.