23. října 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com
Pohyb je vaší každodenní drogou a tu musíte mít. Co ale dělat, když na vás něco leze?

Zkontrolujte krk

Pokud si nejste jistá, zda můžete alespoň lehce cvičit nebo běhat, podívejte se do svého krku. Pokud máte velmi zvětšené mandle, zarudnutí nebo dokonce čepy, pak dopřejte svému tělu klid. Pokud však cítíte jen nepatrné škrábnutí v krku nebo máte trochu ucpaný nos, pak je lehké cvičení v pořádku. Ale nedělejte nic násilně, poslouchejte svoje tělo. Jestliže jste příliš unavená, bez energie a vše vás bolí, tak zůstaňte raději doma a odpočívejte. Když nachlazení zachytíte hned v začátku, tak den, dva v klidu by vám měly pomoci. 

S horečkou patříte do postele …

… a ne do posilovny. Zvýšená tělesná teplota je jasným znamením, že vaše tělo bojuje s infekcí. Proto ho nesmíte vysilovat ještě fyzickou aktivitou. Sportu se určitě vyhněte, i pokud máte chřipku. Tady už si opravdu zahráváte se svým zdravím – neléčená nemoc má vliv na srdce a v závažných případech to může dokonce způsobit srdeční selhání nebo arytmii a následky si ponesete až konce života. Dopřejte si proto klid, klid a klid, který tělo potřebujete. Mějte také na paměti, že i když léky potlačíte příznaky nachlazení, stále ještě nemáte vyhráno. Uzdravení prostě potřebuje čas. 

Kdy můžete jít zase cvičit?

Vyléčila jste se a jste jak na trní, kdy se zase budete moct hýbat? Nic nepřežeňte, jinak se zase vrátíte na začátek a znovu budete nemocná Tělo je oslabené. Aspoň tři dny po nemoci nedělejte nic, teprve pak začínejte, ale velmi pozvolna. Tělo si na fyzickou aktivitu bude muset zase zvyknout. Dobrou zprávou však je, že svaly mají výbornou pohybovou paměť, takže velmi brzy budete zase tam, kde jste předtím skončila.