26. prosince 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com
Období mezi Vánocemi a Silvestrem je časem odpočinku, ale i návštěv a dobrot. Jak to udělat, abyste na začátku nového roku zapnula svoje džíny?

Nedávejte cukroví na stůl

Co oči nevidí, srdce nebolí. Stejně je to taky s cukrovím, jednohubkami a chlebíčky. Když je nachystané před vámi na podnose na stole, a vy ho pořád vidíte, tak mozek dává tělu signál a vy na něho máte neustále chuť. Normálně byste si na něho ani nevzpomněla. Takto ho pořád do sebe házíte a někdy ani nevnímáte jeho chuť. Raději si ho dejte jednou denně, třeba cukroví ke kávě a užijte si ho. Sníte všeho tak méně a více si to i vychutnáte.

Pár minut cvičte

Důležité je se hýbat. Je nám jasné, že se vám nechce chodit do fitka a i mnohá jsou přes svátky zavřená. Proto si doma zkuste třeba půl hodinky zacvičit u jednoho ze skvělých fitness programů FitFab. Je na YouTube zadarmo, je zábavný a funguje. Za pár minut vycvičíte všechny kalorie z vánočního přejídání.

Choďte

Když se vydáte na návštěvu, nejezděte autem, ani MHD. Prostě jděte pěšky. Budete na čerstvém vzduchu a také chůze skvěle pálí nabraná kila a formuje postavu. Skvělá a účinná je také chůze do schodů. Takže zapomeňte na výtahy a všude choďte po svých. Pokud chcete opravdu výživný trénink, stačí v domě několikrát vyběhnout schody za sebou.

Proběhněte se

Běhat se dá stále, i zimě. Je to vynikající způsob, jak si udržet pevnou postavu a také si psychicky odpočinout a vypnout hlavu. Pro hubnutí je ideálních 45 minut bez zastavování, ale je důležité pomalé tempo. Takové, u kterého si můžete v klidu zpívat a nebudete se zajíkat.

Zkuste švihadlo

Nepřítelem tuku je skákání přes švihadlo. Tady začínáte hubnout už po patnácti minutách. Je to pěkná dřina, ale přitom zábava. Můžete si třeba s blízkými nebo kamarádkami udělat soutěž, kdo vydrží skákat déle a nezkazí to. Nejlépe to bude fungovat, když budete cvičit ráno nalačno. Zkuste začínat od pěti minut a postupně dobu skákání prodlužujte. Skákejte vždy v botách a nejlépe na měkčím povrchu.