14. března 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com, archiv značek
Jaro je tady a s ním počasí, které přímo láká vyběhnout. Kolik vrstev oblečení je potřeba a na co nezapomenout? Tady je náš návod přímo od běžkyně:

Méně je více

Mnoho běžců se jarního počasí bojí a tak se zbytečně navléká. Je sice pravda, že teploty se v průběhu dne mění, ale vždy mějte na paměti pravidlo a oblékejte se tak, jako by bylo o deset stupňů více. Ze začátku můžete sice cítit chlad, ale jakmile se rozběhnete, bude vám dostatečně teplo.

Vše pro komfort

Na jarní běhy vám bude stačit: běžecká podprsenka, funkční tričko s dlouhým nebo krátkým rukávem a na něho tenká funkční větrovka. Ochrání tělo před nepříjemným foukáním a také před lehkým deštíkem. Na nohy nyní stále ještě doporučujeme dlouhé legíny, které však můžou být z tenčího materiálu.

Pozor na holé kotníky

Ještě však není teplo na kotníkové ponožky. I když nosíte dlouhé legíny, neměly by být kotníky nahé, hrozí totiž nachlazení achilovky. Takže buď volte delší ponožky nebo podkolenky, které můžou být i kompresní. Na ponožkách nikdy u běhání nešetřete. Budou vás sice stát klidně i tři stovky, ale nebudete mít puchýře a budou lépe od chodidel odvádět pot.

Hlava v teple

Ani se nezdá, ale právě hlavou nám odchází velké množství tepla z těla. Počasí sice už není na čepici, ale kvalitní tenkou čelenku z funkčního materiálu si určitě pořiďte. Nejen, že bude chránit i uši, ale také dobře podrží vlasy, kde mají a odsaje pot z čela, který jinak nepříjemně stéká při běhání do očí a štípe.