17. června 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com
Plavková sezóna se nezadržitelně blíží a vy nutně potřebujete pár kilo shodit?

Nezoufejte, jde to! Vyzkoušejte třeba keto dietu, někdy taky nazývanou ketogenní nebo ketonová, která je považovaná za jednu z nejúčinnějších diet vůbec. Důkazem budiž, že si ji oblíbily nejen celebrity, ale i sportovci. Přičítá se jí rychlá ztráta tuku a zároveň nehladovíte. To zní docela zajímavě, že? Pojďme se na ni podívat podrobněji.

Základním předpokladem keto diety je snížení podílu sacharidů ve vašem jídelníčku na maximálně 50 gramů denně, ideálně 20 gramů. Pokud totiž tělo nemá dostatek krevního cukru, bere si potřebnou energii z vlastních tukových zásob! Zdrojem energie se stávají tzv. ketony produkované v játrech z mastných kyselin. Tento stav se nazývá ketóza, proto tedy keto dieta. Chybějící sacharidy musíte v jídelníčku nahradit bílkovinami a zdravými tuky.

Co můžete:

  • maso
  • ryby a mořské plody
  • vejce
  • sýry
  • voda
  • káva (bez cukru a mléka)
  • čaj
  • ořechy
    • pekanové
    • para
    • makadamové
  • zelenina
    • květák
    • zelí
    • avokádo
    • brokolice
    • cuketa
    • špenát
    • chřest
    • zelené fazole
    • růžičková kapusta

Co z jídelníčku vyškrtnout:

  • mrkev
  • brambory
  • kešu
  • pistácie
  • mléko
  • cukr
  • alkohol
  • bílá rýže
  • pečivo (sladké, z bílé mouky)
  • bílá mouka
  • těstoviny
  • ovoce
    • banány
    • hroznové víno

 

Výhodou téhle diety je, že nemáte hlad, a především ani chuť na sladké, což při hubnutí dost pomáhá. Ovšem keto dieta není úplně vhodná pro každého! Přece jen se tělo uvádí do tzv. pohotovostního režimu přežití a ze začátku můžete pociťovat únavu. A pozor na jojo efekt po skončení diety. Další užitečné informace o keto dietě najdete na www.ketodiet.cz