9. března 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com
Zajímáte se o zdravý životní styl a přemýšlíte o tom, co jíte?

Pak právě pro vás jsme připravili abecedu zdraví, sérii článků, kde vám postupně během následujících týdnů představíme zdraví a kráse prospěšné potraviny. Přihodíme i pár důvodů, proč zrovna je zařadit do svého jídelníčku, a samozřejmě pojedeme podle abecedy. Pokračujeme s abecedou zdraví a přinášíme tipy od písmenka C. Hurá na to!

Citrón

Citrón prostě nemůžeme vynechat, i když na první pohled to není úplně lákavé ovoce, které bychom chtěli konzumovat po kilech. Proč tedy citrón? Jak se asi dá čekat, má velmi vysoký obsah vitaminu C, podobně jako v pomeranči. Obsahuje ale i vlákninu, vápník, draslík a zinek a další rostlinné látky, díky čemuž má citrón řadu léčivých účinků. Rostlinné látky snižují hladinu cholesterolu, citrón je dobrý třeba i na srdce a dokonce pomáhá s hubnutím! Tak šup do obchodu pro síťku citrónů. Nebo třeba i jiných citrusů, jako jsou limetky nebo pomeranče, i ty mají díky vysokému obsahu vitamínu C pozitivní vliv na naše srdce.

Curuba

Že jste o tomhle ovoci ještě neslyšely? No, pro nás je to taky celkem novinka. Vezmeme to tedy od začátku. Curuba patří do kategorie exotického ovoce a je plodem mučenky, což je popínavá bylina nebo taky keř. Mučenek je mnoho druhů a nejznámějším jedlým plodem mučenky je maracuja. Ovšem curuba jí může hrdě konkurovat. Plody jsou malé, mají tenkou slupku a uvnitř růžovo-oranžovou dřeň plnou drobných jader, která překvapí aromatickou jemně nakyslou chutí. Curuba je bohatá na vitamíny – obsahuje A, B1, B2 a C. Až budete chtít vyzkoušet něco nového a neotřelého, zkuste hledat tohle malé a chutné ovoce.

Cizrna

Cizrna, nebo také římský hrách, patří mezi luštěniny, takže prospěšnost pro zdraví zaručena! Je doslova nabitá zdravím, obsahuje provitamín A, vitamíny B, C, E, dále pak vápník, hořčík, zinek, draslík, fosfor, železo. Taky vlákninu, betakaroten nebo omega3 a omega6 mastné kyseliny. Pravidelná konzumace cizrny má pozitivní vliv na obranyschopnost organismu, pomáhá pročišťovat tělo a zlepšovat trávení. Podporuje správnou funkci metabolismu a třeba taky normalizuje hladinu cukru v krvi. Cizrna je prostě super parťákem nejen při hubnutí, ale je jednoduše ideální součástí zdravého jídelníčku. Dejte jí šanci!