12. května 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com, archiv značek
Chřestová sezóna je konečně tady, třikrát hurá!

Taky se tak těšíte každé jaro, až se na pultech a stáncích začnou objevovat svazky chřestu? My hrozně! Chřest je nejen výborný, ale i zdraví prospěšný. Nevěříte? Čtěte dál a přesvědčíme vás, abyste ho každé jaro zařadily do svého jídelníčku.

Víte, že se chřestu říká král zeleniny? A docela oprávněně! Obsahuje totiž velké množství vitamínů (třeba A a C), vápník, železo, draslík a další minerály, a hlavně hodně vlákniny. To z něj spolu s opravdu nízkým obsahem kalorií dělá ideální součást jídelníčku, pokud chcete hubnout. Je také skvělým zdrojem bílkovin, což ocení hlavně vegetariáni a vegani, a antioxidantů. Ty mají pozitivní vliv na snižování krevního tlaku a obecně na krevní oběh a srdce nebo na stárnutí organismu. Konzumací chřestu můžete bojovat třeba i s bolestí nebo posílit imunitní systém. Prostě opravdu král zeleniny! Tak neváhejte a zaběhněte na některý z farmářských trhů nebo do obchodu, dokud je chřest k mání. Jeho sezóna trvá pouhých 8 týdnů a začíná koncem dubna.

K dostání je chřest zelený, bílý a dokonce i fialový, kromě barvy se liší hlavně po chuťové stránce, třeba fialový se vyznačuje výraznější nahořklou chutí. Až budete chřest vařit, dejte ho hlavičkami vzhůru, na rozdíl od zbytku chřestu jim stačí úprava v páře. A nezapomeňte ho svázat nití k sobě do svazku o maximální váze 500 gramů. Jo a pozor na modrý provázek, abyste nedopadly jako Bridget Jones. Dobrou chuť!

Náš gastro tip: 

Vyzkoušejte nové chřestovému menu v restauraci Mlýnec, kde šéfkuchař Marek Šáda připravil z mělnického chřestu zcela netradiční chuťový zážitek. Jako předkrm nabídne vlažný bramborový salát s chřestem a uzenými  foie gras. Polévku z bílého chřestu doplňují jarní houby, pošírovaný žloutek a kroupy, po ní následuje nečekaná kombinace jehněčího hřbetu s chřestem, hráškovými výhonky, mátou a pistáciemi. Menu bude v Mlýnci k dostání po celý květen.