2. července 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com
Aneb dodejte své pleti vláhu!

Jahody

Další symbol léta – jahody – obsahují 90 % vody. Věděli jste to? Jsou také skvělým zdrojem vitamínů A, B, C a E. A i ony se mohou pochlubit nízkým obsahem kalorií, takže je bez obav zařaďte do jídelníčku. Navíc v nich najdete antokyany, které umí podpořit spalování uloženého tuku. Není to paráda? Jahody jsou také označované za „inteligentní potraviny“, protože přispívají k omlazení centrálního nervového systému a mozku. Takže i během prázdnin můžete něco udělat pro svůj mozek.

 

Cuketa

I cuketa patří mezi zeleninu s velmi vysokým obsahem vody, konkrétně s 95 %. Mimo jiné obsahuje také lutein, který je dobrý pro vaše oči, a velké množství vlákniny. Za pozornost také stojí obsah karotenu, vitamínů a minerálů (hořčík, vápník, fosfor, železo, měď). Stejně jako ostatní v našem seznamu, i cuketa je nízkokalorickou potravinou, takže bude skvělou součástí vašeho jídelníčku.

Květák

Možná se to na první pohled nezdá, ale i květák má opravdu vysoký podíl vody – obsahuje jí 92 %. Je také skvělým zdrojem vitamínu C, B, E, betakarotenu a minerálů jako je draslík, vápník, hořčík, železo, fosfor a další. Pozitivně působí na trávení, či srdeční soustavu. Je mírně močopudný, takže pomáhá rychleji vylučovat odpadní látky a přebytečné vody. I květák je nízkokalorický, a navíc vyvolává pocit sytosti. Co lepšího si přát?