3. dubna 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com
Chia semínka jsou zařazena mezi superpotraviny neboli superfoods opravdu právem.

Mají úžasné vlastnosti a dokonce pomáhají při hubnutí. Dokážou totiž snížit přijaté kalorie, tuk a sacharidy umí rychleji přeměnit na cukr. Stačí je přidat do pokrmu a ze stejného jídla tak budete přijímat o mnoho méně kalorií než bez nich. A jelikož nemají skoro žádnou chuť, nemusíte se bát, že by vaše jídlo nějak pozměnila.

TROCHA FAKTŮ: 
Mají dvojnásobek proteinu než jakákoliv jiná semínka
Mají dvojnásobek draslíku než banány
Mají trojnásobek antioxidantů než borůvky
Mají trojnásobek železa než špenát
Mají pětinásobek vápníku než mléko
Vysoké množství esenciálních mastných kyselin
Také obsahují vlákninu, bílkoviny a aminokyseliny

Co dokážou chia semínka?

Urychlují hubnutí
Umí dodat tělu novou energii
Pomáhají v regulaci hladiny cukru v krvi
Sportovcům přidávají na vytrvalosti
Semínka podporují rychlou regeneraci tkání
Jsou skvělá při těhotenství, kojení, zotavení při zranění
Podporují rychlejší vstřebávání cukru v krvi
Pomáhají při likvidaci usazenin ve střevech
Podporují zdravý pohyb střev a zlepšují zažívání
Prodlužují hydrataci těla
Zlepšují stav při cukrovce, onemocnění štítné žlázy a celiakie
Snižují cholesterol v krvi

Chia absorbují ohromné množství tekutin. Nemusíte však semínka namáčet jen do vody nebo rostlinného mléka. Skvělá jsou i s domácími džusy a třeba s bezovou nebo jakoukoliv domácí šťávou.

Chia kombinujte s dalšími superfoods. Třeba s papájou, banánem, borůvkami, sušeným ovocem, moruší, švestkami, ořechy, zázvorem, jinými semínky, s kokosovým nebo mandlovým mlékem, avokádem, ale i zeleninou. Sladit můžete agáve sirupem, medem. Dochucujte skořicí, vanilkou i kardamonem.