6. dubna 2018
 | 
Foto: Shutterstock.com
Protein není důležitý pouze pro kulturisty, kteří jej jedí proto, aby jim rostly svaly. Proteiny, čili bílkoviny jsou stěžejní stavební jednotkou pro každé tělo. Za pocitem hladu, či bouřlivou chutí na sladké často stojí právě chybějící bílkoviny, které jsou důležité pro stavbu a obnovu všech tkání, součástí hormonů a imunitních látek.

4x denně porce bílkovin

Aby bylo dosaženo optimálního příjmu bílkovin, je nutné zařazovat bílkovinu ke každému jídlu, resp. minimálně ji začlenit do jídelníčku 4x denně. Rozhodně neplatí, že 100 g masa nám poskytne 100 g bílkovin! Kolik to vlastně je a kde je všude hledat?

Hlavní jídlo by mělo pro dospělého člověka obsahovat zhruba 20 g bílkovin. Tato hmotnost odpovídá přibližně 80 gramům pečeného kuřecího masa, 4 vajíčkům natvrdo, 500gramovému jogurtu nebo více než jednomu balení šunky. Takže časté snídaně – krajíc chleba a plátek šunky – rozhodně nestačí,“ Stejně tak svačiny pouze ve formě ovoce nebo zeleniny bývají nedostačující, alespoň odpoledne je potřeba přidat bílkovinu.