21. června 2017
 | 
Foto: Shutterstock.com
Tohle červené, šťavnaté a lahodné ovoce je teď všude. Dopřávejte si ho plnými hrstmi!

Věděli jste, že jahodník obecný (který plodí ty rozkošné malé jahůdky) patří spolu s divokými růžemi do stejné rodiny – čeledi růžovitých? Důvodů, proč milovat jahody je ale mnohem víc!

1. Imunitě zdar!
Jeden šálek jahod obsahuje 51,5 miligramů vitamínu C, což je asi polovina doporučené denní dávky. Dva hrníčky jahod tedy pokryjí celodenní potřebu. Vitamín C nejen zvyšuje imunitu, ale funguje také jako dokonalý antioxidant s rychle nastupujícím účinkem. Pokud jahody jíte pravidelně už jen pár týdnů, projeví se to na vašem zdraví i vzhledu.

2. Uvidíte rozdíl
Antioxidační vlastnosti jahod kromě jiného zabraňují očním zákalům, které mohou ve stáří vést až ke slepotě. Naše oči potřebují právě výše zmiňovaný vitamín C, aby byly chráněny před působením volných radikálů a nezdravým UV zářením, které může poškodit oční čočku. Nezanedbatelnou roli hraje i v ochraně rohovky a sítnice.

3. Ochrání i proti rakovině
Jahody mohou fungovat i jako prevence proti rakovině. Obsahují totiž kyselinu ellagovou, která potlačuje růst nádorových buněk. Kromě toho v nich najdeme i antioxidanty lutein a karotenoid zeaxantin, které doslova požírají nebezpečné volné radikály.

4. Budete díky nim krásnější
Vitamín C je nezbytný i pro tvorbu kolagenu, který zlepšuje pružnost a odolnost pleti. Díky němu vypadá naše pokožka mladší a krásnější. Vědci z Hallym University v Koreji zjistili, že kyselina ellagová obsažená v jahodách může dokonce zabránit destrukci kolagenu, což je hlavní faktor při vzniku vrásek.

5. Zhubnete!
Jahody jsou nízkokalorické (jen přibližně 28 kalorií na porci), bez tuku a s nízkým obsahem sodíku i cukru. Sacharidů v hrnečku plném jahod je přibližně stejně jako v půl krajíci chleba. Navíc obsahují značné množství vlákniny (cca 2 gramy na porci). Ta pomáhá při trávení i hubnutí. Tohle je dieta, která chutná!

 

ČTĚTE TAKÉ – 8 vědecky podložených důkazů, že avokádo je zázrak