8. května 2017
 | 
Foto: Shutterstock.com
Co jíst, abyste zůstala věčně mladá?

1) Špenát:
Obsahuje kalcium a vitamin K. Obsahuje kalcium a vitamin K, které zabraňují osteoporóze. Pohár čerstvého špenátu vám dodá až jeden a půl násobek denní dávky. Také obsahuje zeaxantin, lutein, živiny, které posilují zrak, dává tzv. „jiskru v oku“.
Zkuste netradiční kombinaci: salát ze špenátových lístků a jahod. Ty mají také vliv na omlazení organismu, obsahují polyfenoly, které pomáhají udržet bystrost – naše mozkové buňky se totiž během let stávají podobné manželům, kteří spolu dlouho žijí: čím dál míň spolu komunikují. Polyfenoly dokážou znovu rozproudit konverzaci, následkem toho vám to dobře pálí bez ohledu na čas.

Špenátový salát s jahodami
Smíchejte 2 lžíce panenského olivového oleje,
1 lžíci balsamika a 1 lžíci červeného vinného octa, vzniklou zálivkou přelijte čtyři šálky čerstvých mladých špenátových lístků a dva šálky jahod nakrájených na plátky. Posypte dvěma lžícemi nastrouhané fety.
V jedné porci: 110 kalorií, 8 g tuku.